donderdag 29 mei 2014

Pizza-experiment - Dinsdag 27 mei


Goedemorgen! Ik begin de dag met een lekkere boterham met hagelslag.


Weinig op de planning vandaag, dus ik ga proberen deze te maken.


Gist.


Bloem, olijfolie en zout


En dan moet het ruim 2 uur rijzen, dus ik ga op naar school voor een tussentijdse definitieve beoordeling, ofzo.
Planning was om daarna te gaan zwemmen, maar het gesprek liep uit en toen was het zwemuur ook voorbij. Jammer. Morgen misschien?


Even wat laatste dingen kopen voor de pizza.


Het proberen om er een ronde pizza van te maken heb ik niet geplogt, omdat mijn handen onder het deeg/bloem zaten. En daarna ziet de keuken er zo uit.


Kip erop.


En kaas en ui.


Terwijl het in de oven zit een beetje opruimen.


En daar is hij dan. Heerlijke BBQ Chicken pizza. Ziet er goed uit!


En hij was ook erg lekker. Deeg was niet helemaal knapperig en was ook niet zo elastisch, maar ach, betekent alleen dat ik meer moet gaan oefenen ;)


Nog even masterchef kijken


Terwijl het inmiddels al een hele tijd regent.


De keuken is ook weer (semi) schoon. Altijd een fijn gevoel.


En nu ik me toch culinair voel even in mijn kookboek bladeren.

En de rest van de avond kijk ik een beetje tv en blader ik lekker verder.

Welterusten en tot morgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten